måndag 8 juni 2009

YMCA ROCKY GAP TRIATHLON 2009

Ska göra min första triathlon på lördag, en så kallad sprint. För mig innebär det korta distanser så att jag klarar det, för andra kan det nog betyda just sprint... Simning, cykling och så löpning.

Det ska nog gå bra, förutom att jag inte kan crawla - ännu. För trots några tidiga vändor i poolen den här veckan kommer jag nog tappa mycket tid på första sträckan, även om den är kort, 400m. Alla här crawlar, ungar som pensionärer, glöm bröstsim som motionssim. Tidigare år har det varit ca 20 grader i vattnet, men nu bara 15-16 så jag har kostat på mig att hyra en våtdräkt. 15 grader är kallt, också för en svensk.

Örebrokompisen Karin (som är simmare) har dragit med mig på det här äventyret och plockar upp mig kl 04 på lördag morgon eftersom vi måste vara på plats vid sex-tiden för registrering. Men, men - vad gör man inte för lite spänning i tillvaron?

På kvällen väntar camp out barnen i parken tillsammans med resten av grannskapet. Efter några grillade marsmallows kommer jag nog somna fortare än barnen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar