lördag 13 juni 2009

Desperata car dealers?


I veckan tog jag bilen för lagning till Don Beyer Volvo i Alexandria, VA, där vi köpte den i januari. Vi behövde byta vår cd-växlare som gått sönder efter det att jag försökte sätta i en skiva när den inte var redo... går inte att laga, utan hela cd:n måste bytas.
Efter en dryg 1,5 timmas resa i resterna av morgonens rusningstrafik kom jag så fram till Volvo. Jag hade väntat med Ellinor i två timmar när de meddelade att de inte hade rätt cd-växlare hemma. Jag behövde alltså komma en gång till. Eftersom vi åker till Sverige om några dagar blev jag ganska sur på dem - de hade väl kunnat se till att ha rätt material på plats?! Nu finns det en annan Vovlo-dealer ca tio minuter från där vi bor så jag föreslog att jag skulle åka dit nästa gång för att spara tid. Tack och hej.

På väg därifrån, och nu alldeles för sen för att hinna till sonen Jonathans uppträdande på skolan upptäcker jag att navigatorn inte fungerar som den ska längre. Det var droppen! Ett riktigt surt samtal igen till Don Beyer Volvo, där de förklarade att 1) felet nog uppkommit när de tagit ut den gamla cd:n och att jag behövde komma dit igen, 2) de hade haft ett annat tidsperspektiv än jag eftersom de trodde att jag skulle lämna bilen och 3) de hade beställt den cd-växlare som stod uppgiven i katalogen för vår bil men att det visat sig vara tryckfel i den men 4) att de kunde tänka sig att komma och hämta upp min bil, laga den och köra hem den igen.
Det var väl ok, tyckte jag. Så nu har vi kört omkring i en sprillans ny S80 hela helgen (till min mans stora förtjusning). Det känns som om bilhandlarna går (kör) ganska långt för att behålla sina kunder...

För övrigt ser jag numera ut som en mogen tomat efter några timmar vid poolen idag - trots solskyddsfaktor 30!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar